LÆRINGSTEKNOLOGI I PRAKSIS

Fremtidens kompetencer - læringsteknologi i praksis

Mød undervisere, skoler og kommuner, som hver især inddrager teknologi i undervisningen, og som gør det på måder, du kan inspireres af. Der er desuden mulighed for at høre spændende oplæg om flere af projekterne. Se oversigten med oplæg:



Medier, politikere, meningsdannere og andre interessenter er i disse år optaget af de udfordringer, som den teknologiske udvikling kræver af vores arbejdsmarked og dermed også af fremtidens generationer. Ord som digital dannelse, programmering og det 21. århundredes kompetencer er noget af det, som høres igen og igen i debatten.

Men hvordan ser det ud i virkeligheden?
Hvordan ser det ud, når alle disse idéer og idealer skal
konverteres til konkret undervisning?

Som en del af Skolemessens udstillerområde i Musikhuset kan du i år opleve udstillingen Fremtidens kompetencer – læringsteknologi i praksis.

Her kan du møde andre undervisere, som alle har gjort sig brugbare erfaringer, som du og dine elever kan høste af. Få en snak lærer til lærer, del de erfaringer og udfordringer,
I har mødt, og lad os på den vis hjælpe hinanden videre med implementeringen af læringsteknologien i den nære praksis. – Den er kommet for at blive…

Udstillingen om fremtidens kompetencer foregår i Musikhuset begge messedage.

Mød arrangører og deltagere i årets udgave af C.R.A.F.T.

Oplev finalisterne i den store skolekonkurrence Design for Change. Følg med i udstillingen & på scenen i Musikhuset. Her præsenteres eksempler på elevprojekter, og interesserede kommuner kan høre om Start-up programmet. Som leder, konsulent eller lærer kan du etablere netværk og få et fundament til at komme videre i egen praksis.

C.R.A.F.T. står for Creating Really Advanced Future Thinkers. Afprøvning, samarbejde, videnspredning af innovativ problemløsning, innovationsprocesser, skole-virksomhedssamarbejde og teknologi er nøgleord og de bærende elementer i elevernes arbejde med proces og produkt, når de deltager i C.R.A.F.T.

I C.R.A.F.T arbejder man i 6.-8. klasse med de fire elevpositioner fra temaet it og medier, som det beskrives i skolens Fælles Mål, og i det tværgående tema innovation og entreprenørskab. – Et udpluk af det 21. århundredes kompetencer. C.R.A.F.T. arrangeres af Styrelsen for IT og Læring i samarbejde med CFU Danmark. 

Hør mere om C.R.A.F.T. og se eksempler på produkter i udstillingsområdet og på scenen i Musikhuset 

Oplev finalisterne i den store skolekonkurrence Design for Change

Vinderen af konkurrencen kåres på scenen i Musikhuset kl. 12.30

Design for Change er verdens største skoleprojekt og en verdensomspændende konkurrence, hvor grundskoleelever arbejder med design thinking som metode til at gøre en forskel for andre. Helt konkret arbejder eleverne med at føre deres drømme og idéer ud i livet gennem en designproces, hvor de skal opdage, drømme, skabe og dele deres idéer. 

Design for Change tror på, at alle børn kan gøre en forskel; for dem selv og andre. På standen arbejder dette års finalister med deres projekter i tidsrummet 10.30-12.30 og viser, hvad de har arbejdet med
og lært i forløbet. Derudover kan du få inspiration til, hvordan din skole kan arbejde med Design for Change. Kom og vær med til at fejre fremtidens game changers. 

Frem til den 28. marts kan I stadig melde jer til konkurrencen på viacfu.dk/dfc
Yderligere oplysninger: Rune Overvad Schou, ruos@via.dk
Design for Change kan opleves i udstillingsområdet og på scenen i Musikhuset begge messedage.


;